Search
  • Consilo

Instrumente de afaceri


Telefonul? E vechi, dar totuși actual? Oportunitățile de afaceri au astăzi foarte multe căi de abordare: Email, Linkedin, Xing, business meeting events, platforme de cerere și ofertă, bloguri, vloguri si multe altele. Companiile sunt zilnic asaltate de texte și video-uri infuzate de marketing, oferte peste oferte, business request-uri, Inmailuri și câte și mai câte alte soluții virtuale de contactare. Concentrate în jurul internetul, companiile pierd din vedere unul dintre cele mai importante unelte de contact: telefonul.

Faptul ca de cele mai multe ori convorbirile telefonice sunt uitate în detrimentul email- urilor, transformă aceasta simplă cale de acces într-o variantă ideală și naturală de dezvoltare a unei noi, potențiale afaceri.

Cold calling

După demersul de prospectare pieței, în care ne selectam clienții și structurăm toate informațiile necesare unei prime conversații, formăm numărul și ne aventurăm într-o discuție aparent imprevizibilă, în care ne concentrăm pe scopul nostru bine determinat: acela de a ne marca prezența pe piață și de a programa o nouă convorbire, de această dată cu persoana responsabilă.

După o prezentare clară și succintă, urmează clasica, dar eficienta propoziție de valoare: Noi suntem o companie specializată in externalizarea serviciilor de vânzare la distanță, spre exemplu, și ajutăm companii exact ca și a dumneavoastră să își reducă costurile, livrând aceleași servicii de calitate. Ca lucrurile să fie și mai clare, discuția poate fi dusă mult mai în concret. Putem spune, spre exemplu, ca ultimul nostru proiect implica o companie multinațională, pentru care vindem cu o rată de conversie de aproape 40% și care și-a redus costurile angajând o singură persoană în detrimentul unei echipe de 30-40 de vânzători.

După ce oferim această imagine de ansamblu, plasăm întrebarea care sa trieze clienții interesați de cei neinteresați. ”Aș putea să vă trimit un email cu mai multe detalii. Doriți să cunoașteți noi oportunități pentru compania dumneavoastră?” Desigur, vor fi nenumărate răspunsuri negative, însă după ce mulțumim și închidem, optimismul și buna dispoziție trebuie

să ne însoțească în noul apel, pentru ca apelul ne oferă avantajul de a transmite dincolo de rigiditatea unui email.

Care sunt avantajele utilizării telefonului în faza de prospectare și identificare a noilor

parteneri: • Avem ocazia să ajungem direct sau să aflam cine este persoana responsabilă

din interiorul companiei;


  • Factorul emoțional poate avea un impact pozitiv asupra interlocutorului;

  • Creăm un precedent, iar la următorul apel putem comunica mult mai direct, să cerem legătura cu persoanele responsabile;

• Avem certitudinea că cineva primește informația noastră, indiferent de interes; • Avem libertatea de a modifica direct informațiile, în funcție de feedback-ul

clientului;


  • Putem pune și răspunde direct la întrebări esențiale;

  • Ne putem face o idee generală imediată legată de interesul clientului, ceea ce scutește timpul petrecut cu zeci sau chiar sute de emailuri trimise spre spam-ul marilor companii. • In final, marele avantaj al apelului este faptul că cei mai mulți de pe piață îl ignoră ca și cale primordială de contactare în detrimentul emailului, iar acest lucru e doar în avantajul celui care sună. Noi, cei de la Consilo, cunoaștem foarte bine potențialul unui simplu apel și transformăm fiecare convorbire într-o oportunitate de vânzare. Faptul că prețuim fiecare detaliu, trecem dincolo de nivelul unui skript spre complexitatea unei conversații și ne dăm interesul în a cunoaște și înțelege nevoile interlocutorului nostru, ne-au ajutat în a deveni partenerii serioși și orientați spre performanță ai unor companii cu renume internațional sau național. Fiecare apel e un prim pas spre noua ta oportunitate de afacere, e șansa ta de a spune cine ești, ce faci și de a livra soluții spontane, calibrate la nevoia partenerului tău de discuție!

MULT SUCCES!

PRIETENII TAI, ECHIPA CONSILO WEB

10 views